Κυριακή 18 Ιουλίου 2010

«Χρωστάω στον ΠΑΟ»

«Χρωστάω στον ΠΑΟ»
Την ευγνωμοσύνη του στον Παναθηναϊκό, εξέφρασε ο Νασίφ Μόρις που πλέον αποτελεί παρελθόν για την ομάδα. Τι είπε για τους «πράσινους», την πατρίδα μας αλλά και το πρόσφατο Παγκόσμιο Κύπελλο.

Ο Νοτιοαφρικανός άσος μίλησε στην εφημερίδα «Εξέδρα», και σχολίασε μεταξύ άλλων:

Nα υποθέσω ότι η περιπέτειά σου στην Ελλάδα τελείωσε οριστικά;
«Ποτέ μην λες ποτέ. Τελείωσε ένας κύκλος αλλά η ζωή συνεχίζεται. Η Ελλάδα για μένα, είναι δεύτερο σπίτι μου. Θα μπορούσε και πρώτο. Μην ξεχνάς ότι εδώ μου δόθηκε η ευκαιρία να κάνω καριέρα. Δεν είμαι αχάριστος. Και κάποια στιγμή ο κύκλος εδώ μπορεί να ξανανοίξει»

Ναι αλλά δεν έμεινες, Προφανώς όχι εκουσίως...
«Εγώ ήθελα. Αλλά δεν έμεινα γιατί δεν με ήθελαν»

Να τα πάρουμε λίγο με τη σειρά;
«Να τα πάρουμε...»

Όλα κυλούσαν υπέροχα για σένα. Ήσουν βασικός στον Παναθηναϊκό, από τους καλύτερους ποδοσφαιριστές και ξαφνικά έπειτα από ένα παιχνίδι με την Ξάνθη, σου ανακοινώνεται ότι είσαι εκτός πλάνων. Τι συνέβη τελικά;
«Δεν είχα καλή απόδοση σε εκείνο το παιχνίδι. Είναι φυσιολογικό. Και όχι πονηρό. Τότε ειπώθηκε με υπονοούμενα ότι εγώ επίτηδες δεν είχα καλή απόδοση σε ένα παιχνίδι. Αστειότητες. Αλλά να σου πω κάτι; Ευχαριστώ εκείνους τους ανθρώπους που μου έδωσαν την ευκαιρία να πάω στην Ισπανία. Και μέσα από αυτές τις δυσάρεστες αναμνήσεις τελικά τους οφείλω ευγνωμοσύνη».

Τι κρατάς από τον Παναθηναϊκό;
«Την ευκαιρία που μου έδωσαν να αναδειχθώ. Τους καλούς φίλους που έκανα. Ακόμα και το κοινό. Ξέρω υπήρξαν και άτυχες στιγμές, αλλά να ξέρουν ότι εγώ τους αγαπώ. Οπως και η συντριπτική πλειοψηφία τους. Τώρα στην επιστροφή μου, επειδή εξακολουθώ να προπονούμαι, μου δείχνουν την αγάπη τους».

Ναι, αλλά ούτε στην Ισπανία ήταν ρόδινα τα πράγματα... Ειδικά τον τελευταίο χρόνο. Τραυματισμοί, αποχή από τα παιχνίδια...
«Να ξεκινήσουμε από μια βάση. Στην Ουέλβα είχα όλες τις χρονιές γεμάτες. Χωρίς απουσίες. Τα προβλήματα άρχισαν μετά τα Χριστούγεννα του 2009. Στη Σαντατέρ».

Τι συνέβη;
«Είχα φύγει με άδεια στη Νότια Αφρική. Έληγε η άδεια παραμονής μου και για να ανανεωθεί έπρεπε η Σαντατέρ να πληρώσει. Η ομάδα αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα και εγώ έμεινα δύο μήνες εκτός δράσης. Το πρόβλημα διευθετήθηκε τον Μάρτιο και το χειρότερο ήταν ότι μόλις επέστρεψα, τραυματίστηκα. Εκεί η χρονιά τελείωσε για μένα με τον χειρότερο τρόπο. Και χωρίς να το περιμένω».

Την προηγούμενη χρονιά ήσουν μέσα στους πέντε καλύτερους ποδοσφαιριστές της Ισπανίας, αλλά φαίνεται ότι αυτό δεν αποδείχθηκε αρκετό για μια μεταγραφή σε μεγαλύτερη ομάδα...
«Εμένα με ενδιέφερε να παίξω σε μια ομάδα που θα μου εξασφάλιζε χρόνο συμμετοχής και αυτό το κατάφερα. Σε όσες ομάδες κι αν αγωνίστηκα έδινα τον καλύτερό μου εαυτό και αυτό φάνηκε από τις συμμετοχές. Δυστυχώς πέρυσι η μισή χρονιά ήταν η χειρότερη δυνατή. Αλλά αυτά ανήκουν τώρα στο παρελθόν».

Σκέφτηκες ποτέ ότι θα μπορούσες να συνεχίσεις στον Παναθηναϊκό; Ότι όσα συνέβησαν πριν από τρία χρόνια ήταν απλώς μια κακή ανάμνηση;
«Ξέρεις ότι είμαι ρεαλιστής. Εγώ δεν είχα ποτέ κανένα πρόβλημα να συνεχίσω να παίζω στον Παναθηναϊκό. Η αλήθεια είναι ότι την πρώτη φορά που αποφάσισε ο Παναθηναϊκός να με αποδεσμεύσει δεν το περίμενα. Είχα πέσει από τα σύννεφα. Αλλά τώρα το είχα συνειδητοποιήσει. Αν ήθελαν να με κρατήσουν θα μπορούσαν να το κάνουν. Ήμουν όμως προετοιμασμένος».

Από το καλοκαίρι του 2001 που σε γνωρίσαμε ως ένα 19χρονο, συνεσταλμένο παιδί, πολλοί λένε ότι τώρα έχεις αλλάξει...
«καθόλου, ίδιος έμεινα.»

Δεν μιλούσες πολύ, δεν έδινες συνεντεύξεις, απέφευγες τη δημοσιότητα και μετά έγινες αρχηγός του Παναθηναϊκού...
«Μπορεί κανείς να πει ότι και τώρα τα αποφεύγω αυτά. Όντως αποφεύγω τη δημοσιότητα, λένε ότι είμαι διπλωμάτης. Αλλά και πάλι είναι θέμα επιλογών. Δεν το κάνω ευσυνείδητα. Αυτός είμαι και έτσι λειτουργώ. Όσοι με γνωρίζουν καλά το ξέρουν ότι δεν είμαι κλειστός τύπος».

Από τον ξένο Τύπο διαβάσαμε ότι αναπτύσσεις φιλανθρωπική δραστηριότητα. Και ότι έχεις διαθέσει πάνω από 50.000 ευρώ σε ορφανοτροφείο στη Νότια Αφρική...
«Να ξέρεις ότι εγώ δεν πρόκειται να πω τίποτα για αυτό. Ο,τι κάνω, το κάνω επειδή έτσι νιώθω και όχι για επικοινωνιακούς λόγους».

Μήπως η έλλειψη διπλωματίας σου στέρησε τη συμμετοχή στο Παγκόσμιο Κύπελλο;
«Ίσως είναι κι αυτό ένας παράγοντας. Συνέβη με τον προηγούμενο προπονητή μου, τον Σαντάνα. Κλήθηκα να παίξω σε ένα φιλικό παιχνίδι με την Νορβηγία που δεν ήταν μέσα στο επίσημο καλεντάρι της FIFA. Αλλά εγώ πήγα, τη στιγμή που σε τέσσερις μέρες παίζαμε απέναντι στην Ρεάλ Μαρίτης με τη Σαντατέρ. Έπρεπε να γυρίσω την Παρασκευή και το Σάββατο είχαμε αγώνα. Φαντάσου ότι η διαφορά θερμοκρασίας ήταν μεγάλη Στη Νότια Αφρική είχε 30 βαθμούς Κελσίου και στην Ισπανία χειμώνα. Στο παιχνίδι δεν με χρησιμοποίησαν και ρώτησα `αφού δεν είχατε σκοπό να με χρησιμοποιήσετε, τότε γιατί με καλέσατε;`. Από τότε η Εθνική έκλεισε για μένα. Αν το λάθος μου είναι ότι θέλω να λέω μόνο την αλήθεια, τότε εντάξει».

Ποιος θα είναι ο επόμενος σταθμός της καριέρας σου;
«Θα το μάθετε σε λίγο καιρό».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου