Παρασκευή 27 Αυγούστου 2010

«Τρελαίνομαι»!

Άλλος άνθρωπος γίνεται στο χορτάρι ο Λέτο. Ο Αργεντινός άσος σε συνέντευξή του τόνισε ότι τρελαίνεται να ακούει 60.000 κόσμο να τον αποθεώνει και έχρισε την ομάδα του φαβορί για τον τίτλο.

Ακκολουθεί η συνέντευξη του Σεμπαστιάν Λέτο στην εφημερίδα «DERBYnews»

-Θα έβλεπες σαν προοπτική στη ζωή σου να μείνεις για πολλά χρόνια στην Ελλάδα, ίσως και για πάντα, να στεριώσεις εδώ και να κάνεις πολλή μεγάλη καριέρα στον Παναθηναϊκό, όπως έκανε ένας άλλος συμπατριώτης σου, ο Χουάν Ραμόν Ρότσα;

«Γιατί όχι; Δεν μπορείς να πεις με σιγουριά τι θα συμβεί στο μέλλον. Είναι ο τρίτος μου χρόνος στην Ελλάδα, έχω συμβόλαιο για αρκετά χρόνια και η αλήθεια είναι ότι στον Παναθηναϊκό είμαι πολύ χαρούμενος και ήρεμος. Δεν ξέρεις πως έρχονται τα πράγματα, αυτή τη στιγμή πάντως, δεν περνά από το μυαλό μου να φύγω».

-Για ποιο λόγο οι συμπαίκτες σου σε φωνάζουν loco, δηλαδή τρελό;

«Δεν ξέρω… Είμαι λιγάκι τρελός. Εντάξει το παραδέχομαι. Αυτή είναι η αλήθεια. ‘Έτσι γίνομαι όταν μπαίνω στο γήπεδο. Έξω είμαι ήρεμος, διασκεδάζω με όλους, κάνω παρέα με τους συμπαίκτες μου. Είμαι διαφορετικός μόνο μέσα στο γήπεδο».

-Τι μπορείς να υποσχεθείς στους φίλους του Παναθηναϊκού για τη φετινή σεζόν;

«Αυτό που μπορώ να υποσχεθώ είναι ότι θα παίξω το ίδιο καλά με την περασμένη σεζόν και πολύ καλύτερα ακόμα. Αισθάνομαι ότι φέτος θα δώσω περισσότερα και είναι ακόμα καλύτερα για εμένα τα πράγματα».

-Πως είναι να φωνάζουν 60.000 οπαδών το όνομά σου ρυθμικά;

«Τρελαίνομαι! Μου αρέσει πάρα πολύ. Με ευχαριστεί. Μου αρέσει να βλέπω να χτυπούν ρυθμικά τα χέρια τους, να δημιουργούν ωραία ατμόσφαιρα. Πρέπει να κάνουμε τα πάντα γι αυτούς. Περιμένουν πως και πως το τέλος της εβδομάδας για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα».

-Πιστεύεις ότι ο Παναθηναϊκός είναι φαβορί στο πρωτάθλημα που ξεκινάει;

«Σίγουρα είναι. Είμαστε το φαβορί. Εντάξει έτσι μπορεί να θεωρούνται και η ΑΕΚ, ο Ολυμπιακός, ο ΠΑΟΚ. Να κουβαλούν και αυτοί τον τίτλο, αλλά εγώ μιλάω για μας. Θα είναι μια δύσκολη χρονιά για μας, γιατί έχουμε υποχρεώσεις σε τρεις διαφορετικές διοργανώσεις. Έχουμε το πρωτάθλημα, το Κύπελλο και το Τσάμπιονς Λιγκ. Δεν έχουμε εύκολη αποστολή, αλλά θα παλέψουμε με όλες μας τις δυνάμεις για να κατακτήσουμε τους δύο τίτλους και να διακριθούμε στο Τσάμπιονς Λιγκ».

-Ο Παναθηναϊκός είναι μια ομάδα που έχει παράδοση στο Τσάμπιονς Λιγκ. Ας μην πάμε πολύ μακριά, ακόμα και στη δεκαετία του 2000 έχει καταφέρει να φτάσει στους «8» στους «16», ενώ την αμέσως προηγούμενη δεκαετία έφτασε στα ημιτελικά. Μπορεί η σημερινή ομάδα να φτάσει σε ανάλογες διακρίσεις; Μπορεί να κερδίσει τους καλύτερους;

«Αρχικά να πω ότι το πιστεύω, πως μπορεί να γίνει. Από εκεί και πέρα το πρώτο πράγμα που πρέπει να έχουμε ως ομάδα είναι ηρεμία. Είναι πολύ δύσκολο να διακριθείς. Οκ! Έχουμε πολύ καλή ομάδα, ποιοτικούς ποδοσφαιριστές, πλήρες ρόστερ. Θα αντιμετωπίσουμε πολύ δυνατά κλαμπ, αλλά πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι θα δώσουμε πολλούς αγώνες και στις τρεις διοργανώσεις που έχουμε υποχρεώσεις και πρέπει να βρούμε τη σωστή φόρμουλα για να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις».

- O Παναθηναϊκός έχει μια τετράδα στην επίθεση Λέτο, ΓκοΒού, Σισέ και Νίνη που μπορεί να βάλει σε μπελάδες οποιαδήποτε άμυνα στην Ευρώπη, όπως συνέβη πρόσφατα και με την Ιντερ. Όταν βρείτε ρυθμό δεν μπορεί να σας σταματήσει καμία άμυνα;

«Μου άρεσε που είπες πρώτο τον Λέτο (…γέλια). Χιούμορ κάνω!!! Ηταν σωστό που είπες αν βρούμε ρυθμό. Προερχόμαστε από μια δυνατή προετοιμασία, κάποιοι παίκτες ήταν στο παγκόσμιο και ψάχνουμε τον ρυθμό μας. Εχουμε τις δυνατότητες να φτιάξουμε ένα εξαιρετικό σύνολο. Είναι πραγματικότητα ότι από το κέντρο και μπροστά έχουμε καταπληκτικούς παίκτες, τον Γκοβού, τον Νίνη, τον Σισέ, τον Πετρόπουλο, τον Λέτο, τον Καραγκούνη. Πολλούς και αξιόλογους. Είμαστε πολύ δυνατοί στην επίθεση. Αν δουλέψουμε σωστά και βρούμε ρυθμό η αλήθεια είναι ότι μπορούμε να γίνουμε ασταμάτητοι».

-Το δυνατό σημείο της ομάδας ποιο είναι; Είδαμε για παράδειγμα την περασμένη σεζόν να κερδίζετε παιχνίδια ακόμα κι όταν δεν παίζατε καλά. Πιστεύεις ότι η προσωπικότητα των παικτών παίζει μεγάλο ρόλο;

«Φυσικά. Εχουμε νοοτροπία νικητή. Ακόμα κι όταν ήταν δύσκολα τα πράγματα την περασμένη σεζόν μείναμε ενωμένοι και αυτό ήταν σημαντικό. Αυτό είναι το …μυστικό και φέτος. Να είμαστε ενωμένοι. Ετσι θα τα καταφέρουμε ακόμα κι αν δεν παίζουμε καλά».

-Μπορούμε να μιλήσουμε από εδώ και πέρα για …εποχή Παναθηναϊκού. Υπάρχει αυτό το όραμα για το μέλλον;

«Είναι δεδομένο ότι όλα αυτά τα χρόνια ο Παναθηναϊκός παλεύει για τίτλους. Δεν θέλω να το πω αυτό. Πρέπει στη ζωή και στο ποδόσφαιρο να κάνουμε μικρά βήματα κάθε φορά. Εχουμε καλή ομάδα να επαναλάβουμε αυτό που καταφέραμε πέρυσι και αυτό πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας. Πρέπει να παλεύουμε κάθε παιχνίδι και μακάρι να κερδίζουμε τίτλους για πολλά χρόνια».

-Τον προηγούμενο χρόνο ήσασταν απόλυτα πετυχημένοι. Κερδίσατε το νταμπλ. Παρόλα αυτά δεν πήρατε κάποιο ντέρμπι από τον αντίπαλό σας. Αισθάνεσαι πως τους χρωστάτε κάτι;

«Είναι πολύ σημαντικό να νικήσουμε σε αυτά τα ματς. Και για εμάς, αλλά πολύ περισσότερο για τους οπαδούς μας. Το καταλαβαίνουμε αυτό. Προσωπικά, προτιμώ να κερδίζω τίτλους, παρά κάποιο ματς. Αυτό σε κάνει πετυχημένο στο ποδόσφαιρο. Σύμφωνοι! Θέλουμε να τους νικήσουμε όσο τίποτε άλλο. Ολους όμως θέλουμε να τους νικήσουμε. Δεν στεκόμαστε εκεί. Κερδίσαμε πρωτάθλημα, κύπελλο, μεγάλες ομάδες στην Ευρώπη όπως η Ρόμα. Ηταν εκπληκτικές νίκες. Δεν ξεκινάμε την χρονιά και σκεφτόμαστε τους αγώνες με τον Ολυμπιακό. Σκεφτόμαστε να πάρουμε τίτλους . Τίποτε άλλο δεν με ενδιαφέρει προσωπικά».

-Ποιες είναι οι προσωπικές στιγμές στον Παναθηναϊκό που δεν θα ξεχάσεις πότε και σε έχουν σημαδέψει;

«Το πρώτο παιχνίδι που δώσαμε την περασμένη σεζόν στο πρωτάθλημα. Πολύ άγχος και όλοι περίμεναν τα πάντα από εμάς. Δεν θα ξεχάσω ποτέ σίγουρα και το γκολ που πέτυχα με τον Αρη στον τελικό του κυπέλλου. Βγήκα MVP. Πολύ ιδιαίτερη στιγμή. Σαν λύτρωση».

-Οι διαιτητές σε τρελαίνουν κάποιες φορές με τις αποφάσεις τους;

«Όχι εντάξει! Κάποιες φορές είναι λογικό πάνω στην ένταση να διαμαρτύρεσαι. Κάποιες φορές δεν καταλαβαίνεις τι σφυρίζουν, είναι αλήθεια. Παρόλα αυτά είναι μέρος του παιχνιδιού και πρέπει να τους σεβόμαστε».

-Ας πάμε λίγο στα παιδικά σου χρόνια. Ποια πόστερ είχες κολλημένα στον τοίχο του δωματίου σου;

«Ένα ήταν – το πιο μεγάλο – του Ντιέγκο Μαραντόνα και ένα του Ρικέλμε».

-Υπάρχει στην «Ole» μια ιστορία την οποία διηγείσαι εσύ στους δημοσιογράφους κασι εξηγείς πως είχες περάσει δύσκολες στιγμές όταν ήρθες φάτσα κάρτα με οπαδούς της Μπόκα Τζούνιορς σε ένα βαγόνι τρένου. Αληθεύει;

«Μην νομίζεις, έχω πολλές ιστορίες να σου πω από τα τρένα. Ταξίδευα με το τρένο έπειτα από έναν αγώνα της δεύτερης ομάδας της Λανούς. Επέστρεφα σπίτι μου, αλλά την ίδια ώρα γινόταν μια αναμέτρηση ανάμεσα στην Μπάνφιλντ και την Μπόκα. Οι οπαδοί της Μπόκα πήγαιναν στο Μπάνφιλντ. Εγώ φορούσα παντελονάκι και φανέλα με το σήμα της Λανούς και φαντάσου το τρένο να είναι γεμάτο από οπαδούς της Μπόκα. Αλλάζω γρήγορα φανέλα, οι οπαδοί της Μπόκα μπαίνουν μέσα, φωνάζουν συνθήματα, αλλά πρόσεξαν το σορτσάκι μου που είχε τα χρώματα της Λανούς και άρχισαν να φωνάζουν: «είναι της Λανούς» και με έβγαλαν σχεδόν …σηκωτό έξω από το τρένο στην επόμενη στάση».

-Ποιο είναι το ποδοσφαιρικό σου είδωλο;

«Αρκετοί παίκτες μου αρέσουν. Όπως όλοι οι Αργεντίνοι έχω είδωλο τον Μαραντόνα, αλλά ο παίκτης που πραγματικά λατρεύω για το στυλ παιχνιδιού του είναι ο Σαντιάγκο Σολάρι. Φανταστικός παίκτης».

- Η εθνκή Αργεντινής θεωρείς πως είναι κοντά ή, μακριά σαν στόχος; Πιστεύεις ότι θα σε βοηθήσει η παρουσία σου στον Παναθηναϊκό να καταφέρεις το όνειρό σου να φορέσεις τη φανέλα της εθνικής ομάδας;

«Είναι τόσο κοντά όσο και μακριά. Είναι πολύ δύσκολο γιατί υπάρχουν στη θέση μου εξαιρετικοί ποδοσφαιριστές. Δεν είναι εύκολο πράγμα να κληθείς στην εθνική. Είναι ένα τεράστιο όνειρο για μένα. Όπως το βλέπω εγώ ο μοναδικός τρόπος να περάσω το …κατώφλι της εθνικής είναι να πάνε καλά τα πράγματα στον Παναθηναϊκό. Θεωρώ ότι έχω ανεβάσει τις μετοχές μου. Είμαστε πρωταθλητές και κυπελλούχοι».

- Από τον Νίκο Βέρτη υπάρχει ήδη η πρόσκληση να τραγουδήσει στη φιέστα στο τέλος του χρόνου. Θα σε δούμε και πάλι στην πίστα;

«Αλήθεια; Μου αρέσει πολύ ο Βέρτης. Δεν έχω πρόβλημα να γίνει κάτι τέτοιο. (…γέλια). Πρέπει να αφήσουμε πίσω μας την περασμένη σεζόν. Ανήκει πια στο παρελθόν. Πάντα πρέπει να ξέρουμε ότι ξεκινάμε από το …μηδέν. Δεν πρέπει να σκεφτόμαστε χαρές και πανηγυρισμούς. Ο χρόνος θα δείξει τι μπορούμε να πετύχουμε. Εμείς πρέπει να είμαστε συγκεντρωμένοι στο στόχο μας. Αν είμαστε και πάλι πρωταθλητές θα τραγουδήσω. Μόνο τότε».

Για τους προπονητές του Παναθηναϊκού

-Έχεις δουλέψει στον Παναθηναϊκό με δύο προπονητές, τον Χενκ Τεν Κάτε και τον Νίκο Νιόπλια. Τι αποκόμισες από τον καθένα;

«Απέναντι σε έμενα ήταν εντάξει. Οι σχέσεις μας πέρασαν από μια δύσκολη φάση κάποια στιγμή, υπήρξαν προβλήματα στην ομάδα γενικότερα, αλλά έχει φύγει από τον Παναθηναϊκό τώρα και δεν είναι πολύ καλό να λες κάτι αυτή τη στιγμή. Είμαι υπόχρεος σε αυτόν γιατί μου έδωσε τη δυνατότητα να παίξω στον Παναθηναϊκό και τον σέβομαι ως προσωπικότητα. Δεν χρειάζεται να πούμε παραπάνω. Με τον Νιόπλια ενωθήκαμε σαν ομάδα, γίναμε μια οικογένεια. Μιλάει πολύ στους ποδοσφαιριστές, μπορεί να βοηθήσει τον καθένα ξεχωριστά, επικοινωνεί εύκολα με τους παίκτες. Αυτό είναι πολύ σημαντικό σε μια ομάδα, ο προπονητής να ενδιαφέρεται για τους ποδοσφαιριστές του ρόστερ του».

Για Μπενφίκα

-Με την Μπενφίκα λίγο ως πολύ, έχει ξεκαθαρίσει τι έγινε. Είπαν ότι θα στείλουν πρόταση, αλλά δεν έστειλαν. Πόσο δύσκολη θα ήταν η απόφαση για σένα να εγκαταλείψεις τον Παναθηναϊκό για την Μπενφίκα;

«Είναι αλήθεια πως υπήρξε κάποιο ενδιαφέρον. Από την πρώτη στιγμή επικοινώνησα με τον ατζέντη μου. Μου εξήγησε πώς έχει η κατάσταση. Ήταν ενδιαφέρουσα, αλλά δεν νομίζω ότι είναι μεγάλη διαφορά από την Πορτογαλία στην Ελλάδα. Και εκεί θα έπαιζα στο Τσάμπιονς Λιγκ, όπως θα κάνω με τον Παναθηναϊκό. Θα ήμουν σε ένα κλαμπ που κάνει πρωταθλητισμό, αλλά και ο Παναθηναϊκός θέλει να βγαίνει πρωταθλητής. Από την πλευρά μου δεν καίγομαι να φύγω. Αν βέβαια έδιναν στον Παναθηναϊκό κάποια εκατομμύρια ευρώ και ο σύλλογος άφηνε σε μένα την επιλογή, θα το σκεφτόμουν. Από την πρώτη στιγμή όμως μου έδειξαν ότι με θέλουν στον Παναθηναϊκό και αισθάνομαι πολύ καλά εδώ».


Για τα συνθήματα

-Το τραγουδάκι «Σας… γλεντάει ο Λέτο» έχει γίνει must. Μέχρι και σε καλοκαιρινά κλαμπ έχει παιχτεί. Ξέρεις να τραγουδάς και άλλα συνθήματα της εξέδρας;

«Η σύντροφός μου ξέρει και τα τραγουδάει όλα. Και αυτό που είπες πριν και ένα άλλο… «Πρωτάθλημα και Κύπελλο Παναθηναϊκέ» και το «Είσαι η ζωή μου, η αναπνοή μου». Κάποια στιγμή θα μπορέσω να τα τραγουδήσω και εγώ».

-Τι αναμνήσεις έχεις από την περσινή φιέστα; Πως είναι να είσαι νταμπλούχος; Τι συνθήματα βιώνεις εκείνη στη στιγμή;

«Χαρά. Έχουν περάσει πολλά χρόνια που ο σύλλογος δεν είχε καταφέρει να πάρει κάποιον τίτλο και ήταν πολύ σημαντικό για μας και τις χιλιάδες των οπαδών μας. Ήταν ένας φανταστικός χρόνος για όλους μας στην ομάδα. Ελπίζω να ζήσουμε ανάλογες στιγμές και τη φετινή σεζόν».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου